4. marts 2024

Vi gør det lettere for dig at være studerende

Biblioteket har en lang række kurser, som gør dig stærk i litteratursøgning, kildekritik og meget mere, som du skal bruge, når du skriver opgave – og sikkert også i dit arbejdsliv senere hen.

Fysisk undervisning

Nogle af kurserne er online, men mange af dem er i vores undervisningslokaler på biblioteket, så det er nemt for dig at deltage og bruge studiemiljøet i forbindelse med kurset. Vores kurser dækker emner som litteratursøgning, referencehåndtering og datahåndtering og indeholder både teori og relevante hands-on-øvelser. Kurserne er bygget op, så det er så studierelevant som muligt og vores erfarne undervisere har god tid til at hjælpe dig med spørgsmål undervejs.

På KUB Nord ligger det nye undervisningslokale Lighthouse KUB Nord i Studiesalens underetage til højre for trappen. På Frederiksberg ligger undervisningslokalet til højre for indgangen, lige bag skranken.

Fælles for begge lokaler er at de står åbne til at bruge til gruppearbejde, når der ikke er undervisning.

Datalabs åbne værksted på NORD

KUB Datalab holder åbent værksted på Nord hver onsdag i tidsrummet 12:30-14.30 i Lighthouse KUB Nord. Tilmelding er ikke nødvendigt. Du møder bare op med dine data og dine spørgsmål, og så kan du få hjælp af Datalabs undervisere. Det er uanset om du er nybegynder eller mere erfaren i at arbejde med data og kodning, og der arbejdes med programmer som R, Nvivo, Excel, Python, OpenRefine og mange flere.

Følg vores kursuskalender. Du kan også altid se vores kurser måned for måned i biblioteket på opslag og infoskærm og på vores facebook.