19. februar 2024

Vi gør det roligere for dig at være studerende

Har du svært ved at læse hjemme, hvor sofaen lokker og skrivebordspladsen måske er begrænset? Er du omgivet af støj i hverdagen, der gør det svært at fordybe sig?

På Københavns Universitetsbibliotek kan du finde ro. Søger du ro og fred har vi stilleområder og stillelæsesale, der giver mulighed for at arbejde koncentreret og uden forstyrrelser.

Stillelæsesale

Hos os på KUB Nord kan du finde 2 store stillelæsesale med i alt 220 stillepladser. Den ene ligger på 1. sal med indgang ved siden af biblioteksskranken, og den anden ligger i underetagen, når du går ned ad trappen fra Studiesalen.

Hos vores kolleger på KUB Frederiksberg finder du ligeledes en stillelæsesal på 1. sal med 48 pladser.

De forskellige stillepladser kan ikke reserveres, men kom i god tid i eksamensperioden!

Læs mere om alle studie- og læsepladser på hele Københavns Universitetsbibliotek.